معرفی ۵ افزونه بک آپ گیری کامل برای وردپرس + لینک دانلود رایگان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۳-۰۶-۰۵

معرفی ۵ افزونه بک آپ گیری کامل برای وردپرس:  بهترین کاری که می توانید برای امنیت وب سایت خود انجام دهید پشتیبان گیری منظم با استفاده از افزونه پشتیبان وردپرس است. اتفاق های فاجعه باری ممکن است برای سایت شما پیش بیاید. مثلا سایت شما قفل شود یا مورد حمله هکرها قرار بگیرد. در این حالت پشتیبان گیری است که می تواند به داد شما برسد. فکرش را بکنید این روزها سایت های زیادی مورد حمله هکرها قرار می گیرند فایل ها و داده های آن ها دچار خطر می شوند.

اگر سایت شما هک شود و اطلاعاتتان در خطر بیفتد چه کار خواهید کرد؟

هر روز بسیاری از وب سایت ها هک می شوند. اگر وب سایت شما توسط شخصی هدف قرار گیرد و هک شود چه می شود؟! اگر این شخص تمام فایل ها و داده ها را از سرور شما پاک کند چه خواهید کرد؟

از سوی دیگر، گاهی اوقات شما یا مشتریانتان به طور تصادفی فایل اشتباهی را حذف می کنید یا تغییری ایجاد می کنید که چیزی را خراب می کند یا ممکن است کل سرور از کار بیفتد.

دلیل بکاپ گرفتن از وردپرس

اکنون که در حال خواندن این مقاله هستید، مطمئناً یک سایت وردپرسی دارید. یا حداقل تصمیم گرفتید یک سایت راه اندازی کنید. شاید تجربه تلخ از دست دادن اطلاعات سایت خود را به دلیل روزهای بد داشته باشید. در هر صورت، اکنون که تصمیم گرفتید آموزش پشتیبان گیری وردپرس ما را بررسی کنید، تصمیم هوشمندانه ای گرفته اید.

اطلاعات یک سایت به دلایل مختلف همیشه در معرض خطر است. در زیر به برخی از این دلایل اشاره می کنیم. حذف ناگهانی اطلاعات یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای یک مدیر وب سایت بیفتد. از دست دادن اطلاعات سایت به معنای از دست دادن چندین سال تلاش است. تهیه نسخه پشتیبان از وردپرس برای جلوگیری از اتفاق ناگوار از دست دادن اطلاعات ضروری است.

بهترین زمان بکاپ گیری وب سایت وردپرسی

پاسخ کوتاه این است که همیشه باید یک نسخه پشتیبان اخیر از وب سایت یا هاست لینوکس خود داشته باشید. تصور کنید هر لحظه ممکن است با خطا یا قطعی در سایت مواجه شوید و هیچ ایده ای برای رفع آن نداشته باشید.

هنگامی که یک هاست ویندوز یا لینوکس برای سایت وردپرس خود خریداری کردید، باید بدانید که نرم افزار وردپرس، هاست وردپرس، خود وردپرس، پلاگین ها و تم ها همه با هم کار می کنند تا سیستم قدرتمندی را که وب سایت وردپرس شما است تشکیل دهند. همچنین می توانید محتوای متنی و تصویری خود را در وب سایت وردپرس خود قرار دهید. وب سایت شما نیاز به مراقبت دارد. برای آموزش نحوه اتصال دامنه به هاست سی پنل و دایرکت ادمین اینجا کلیک کنید.

بنابراین، اگر می خواهید بهترین عملکرد را داشته باشد، باید تعمیر و نگهداری منظم را انجام دهید. پشتیبان گیری منظم انجام دهید. هدف از نگهداری سایت وردپرس این است که اطمینان حاصل شود که وب سایت شما ایمن، بدون خطا و با سرعت مطلوب برای بازدیدکنندگان اجرا می شود. سایت به طور منظم با انجام پشتیبان گیری معمول، بهینه سازی رتبه بندی موتورهای جستجو، اسکن بدافزار و موارد دیگر نگهداری می شود. تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت وردپرس بسیار مهم است زیرا از سایت شما در برابر خرابی پایگاه داده محافظت می کند و به روز رسانی های اشتباه را حذف می کند.

۵ افزونه بک آپ گیری کامل برای وردپرس

  • افزونه حرفه ای آیتمز BackupBuddy From iThemes

دانلود افزونه BackupBuddy-From-iThemes

لینک دانلود افزونه آیتمز

 

  • افزونه BackWPup – WordPress Backup Plugin

افزونه BackWPup – WordPress Backup Plugin

دانلود افزونه BackWPup

صفحه افزونه

 

  • افـزونه UpdraftPlus WordPress Backup Plugin

دانلود افزونه افـزونه UpdraftPlus WordPress Backup Plugin

دانلود افزونه UpdraftPlus

صفحه معرفی افزونه

 

  • افزونه BackUp WordPress

افزونه BackUp WordPress

دانلود افزونه BackUp WordPress

صفحه پلاگین

  • افزونه Akeeba Backup for WordPress

افزونه Akeeba Backup for WordPress

دانلود افزونه اکیبا بک آپ

صفحه افزونه اکیبا

بهترین افزونه بکاپ گیری وردپرس چیست؟

پیشنهاد ویژه باران وردپرس استفاده از افزونه Backup Body می باشد. این افزونه دارای امکانات کامل برای پشتیبان گیری دستی و برنامه ریزی شده وردپرس است. همچنین امکان ارسال مستقیم فایل های پشتیبان به مکان های ذخیره سازی امن وجود دارد. پشتیبان گیری به طور خودکار در یک زمان مشخص انجام می شود و به محل ذخیره سازی مشخص شده ارسال می شود.

نکات مهمی که قبل از بکاپ گیری وردپرس باید بدانید

چه پشتیبان‌گیری خودکار یا دستی را انتخاب کنید، همیشه باید چند نکته اساسی را دنبال کنید:

  1. به یاد داشته باشید که قبل از نصب یک ارتقاء جدید از پایگاه داده سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  2. بر اساس تعداد دفعات انتشار پست های وبلاگ یا به روز رسانی سایت خود، نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  3. ۳ نسخه پشتیبان در ۳ فرمت مختلف برای جلوگیری از از دست رفتن داده ها می تواند حساب ایمیل، درایو خارجی، DVD و غیره باشد.
  4. فقط از افزونه هایی پشتیبان تهیه کنید که برای سایت شما ارزشمند هستند.
  5. یک نسخه پشتیبان دستی اجرا کنید تا مطمئن شوید که پشتیبان گیری خودکار به درستی کار می کند.

نوین هاست یار نوین شماست

همانطور که در این مقاله آموزشی وردپرس گفتیم. هر افزونه پشتیبان وردپرس در لیست ما دارای مزایا و معایب خود است. اما همه آنها پشتیبان گیری کامل از فایل وردپرس و همچنین ویژگی های پشتیبان گیری کامل از پایگاه داده را ارائه می دهند. هر افزونه پشتیبان وردپرس را که انتخاب می کنید، لطفاً نسخه های پشتیبان خود را در همان سروری که وب سایت خود دارید ذخیره نکنید. با این کار تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار می دهید. اگر سخت‌افزار سرور شما از کار بیفتد، یا بدتر از همه، هک شود، هیچ نسخه پشتیبان‌گیری ندارید، که هدف از راه‌اندازی نسخه‌های پشتیبان‌گیری معمولی را از بین می‌برد. یکی از بهترین گزینه ها برای جلوگیری از این اتفاق ، استفاده از هاست بک آپ جداگانه می باشد، که در سرویس های نوین هاست به صورت هاست بک آپ ایران و هاست بکاپ خارج ارائه می گردد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
معرفی انواع گواهینامه ssl + ویژگی ها
معرفی ویژگی های گواهینامه ssl
[custumexpert]
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رایانش ابری یا Cloud Computing چیست ؟
رایانش ابری یا Cloud Computing چیست ؟
[custumexpert]
زمان مطالعه: 5 دقیقه